maandag 9 juli 2012

Eng.

Het was al best wel donker, en ook was het vrij laat. De lantarenpalen pestten me door een groen licht op me te laten schijnen.  Dit alles maakte het sfeertje in het weiland nogal eng.
Ook fietste ik alleen. Helemaal alleen. 
M’n muziek stond op het hoogste volume, ik trapte stevig door. Ik wist eigenlijk wel dat er niks zou gebeuren: Het landweggetje waar ik over heen fietste is zo ongeveer altijd verlaten, dus welke verkrachter zou daar nou staan wachten op z’n prooi?
Maar in mijn hoofd was het anders.  Achter elk schaap school een potentiële moordenaar, een wolf in schaapskleren.  De bomen fluisterden, de wind roddelde, maar ik fietste door.
En ik kwam thuis. Als een held op sokken. Eindelijk veilig! Een gevoel van overwinning stroomde door mijn lichaam.
Ik liep naar mijn achterdeur, maar daar zag ik een vies, slijmerig, plakkerig geval op mijn deurknop zitten. Bij jullie vast ook wel bekent als.. Een naaktslak.
Toen was ik pas echt bang.

5 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven!
    Ik herken het... ik trap ook altijd voor mijn leven. alsof je echt denkt dat je eraan gaat haha
    ieeks een naaktslak! lekker..
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha erg leuk geschreven!
    Ik snap heel goed wat je bedoelt, ik ben ook echt doodsbang voor naaktslakken :s
    Bah, zat hij op de deurklink? Ben benieuwd hoe je dan goed binnen bent gekomen, haha :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super leuk geschreven
    leuk dat je wat had achtergelaten op mijn blog ik ga je volgen!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha, echt leuk geschreven! En herkenbaar, echt naaktslakken zijn vreselijke beesten, bijna nog enger dan spinnen, brrr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je wéét dat je nooit in het donker alleen naar huis mag fietsen he?!
    Door het weiland en door het tunneltje...

    BeantwoordenVerwijderen